Študijný odbor |
29 64 2 cukrár |
|
|
Dĺžka
vzdelávania a prípravy |
3 roky |
|
Študijný
odbor určený pre |
chlapcov
a dievčatá |
|
Základné podmienky pre prijatie |
úspešné
ukončenie 9. ročníka základnej školy
zdravotná
spôsobilosť |
|
Spôsob
ukončenia prípravy |
záverečná skúška |
|
Vyučovací jazyk |
slovenský, maďarský |
|
Poskytnuté
vzdelanie |
stredné odborné vzdelanie ISCED 3C |
|
Pracovné uplatnenie absolventa |
absolvent je pripravený vykonávať
kvalifikované činnosti v príslušnom
odvetví |
|
Nadväzná odborná príprava |
po úspešnom vykonaní záverečnej
skúšky sa absolvent môže uchádzať o
štúdium do študijného odboru pre
absolventov trojročných učebných odborov
nadväzujúcich na predchádzajúcu
prípravu v učebnom odbore |
|
|
Charakteristika obsahu vzdelávania a prípravy |
Absolvent učebného odboru má základné vedomosti a vie sa odborne vyjadrovať v jednom cudzom jazyku a v bežných komunikatívnych situáciách. Ovláda základy matematiky, prírodovedných predmetov a informatiky. Pozná základy ekologických zákonitostí v prostredí a integrácie človeka a prostredia. V oblasti odborných predmetov a odborného výcviku je príprava zameraná na osvojenie si odborných vedomostí a zručností. Absolvent ovláda technologický postup, je schopný vykonávať odbornú činnosť v podmienkach remeselnej výroby, je schopný uplatniť sa na trhu práce. V predmete odborný výcvik žiak získané teoretické poznatky aplikuje a konkretizuje do osvojenia si nových náročných pracovných činností.
|
Zdravotné požiadavky na uchádzača |
Do učebného odboru môžu byť prijatí chlapci a dievčatá bez porúch pohybového ústrojenstva (chrbtica, horné a dolné končatiny), dýchacích ciest, alergickými alebo chronickými ochoreniami kože, zažívacieho ústrojenstva, psychickými poruchami, závratmi a záchvatovými stavmi, ako aj závažnými poruchami zraku. Uchádzači nemôžu byť bacilonosičmi a pred nástupom do učebného odboru cukrár sa musia podrobiť vyšetreniam určeným pre pracovníkov v potravinárstve.
Do učebného odboru môžu byť prijatí uchádzači, ktorých zdravotný stav posúdil a písomne potvrdil lekár musia mať zdravotný preukaz.
|
Požiadavky na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci |
Bezpečnosť pri práci, požiarna ochrana a hygiena práce je neoddeliteľnou súčasťou teoretického aj praktického vyučovania. Výchova k bezpečnosti a ochrane zdravia vychádza z platných právnych predpisov, zákonov a noriem. Priestory na vyučovanie vyhovojú bezpečnostným, hygienickým a protipožiarnym požiadavkám. Žiak je poučený o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, najmä pri vykonávaní praktických prác.
|
Celková charakteristika absolventa |
Absolvent učebného odboru je pripravený na uplatnenie v zodpovedajúcich pracovných profesiách. Vzdelanie upevňuje jeho mravné a charakterové vlastnosti, rozvíja a rozširuje všeobecné schopnosti, vrátane schopnosti adaptácie na meniace sa podmienky trhu práce, prehlbuje vzťah k práci a zdokonaľuje komunikačné schopnosti. Vzdelanie poskytuje absolventovi aj potrebné vedomosti o prírode, človeku a spoločnosti a umožňuje mu chápať vnútorné súvislosti medzi javmi, rozumieť všeobecným zákonom a zákonitostiam, oceňovať kultúrne hodnoty a využívať ich.
Absolvent má utvorené základné predstavy o historicko-spoločenských javoch a súvislostiach. Chápe úlohu demokratického štátu pri utváraní humánnej a sociálnej spravodlivej spoločnosti fungujúcej z ekonomického hľadiska na princípoch trhového mechanizmu. Uvedomuje si vzájomnú podmienenosť osobných, skupinových a spoločenských záujmov a všeľudských hodnôt. Uplatňuje slobodu a tolerantnosť pri prejavovaní svetonázoru a rozličných filozofických smerovaní.
Absolvent ovláda základné odborné učivo, špeciálne odborné učivo a má zručnosti, ktoré sú potrebné pre výkon povolania.
Má vedomosti o podstate javov, princípov a vzťahov, o spoločenských, ekologických a hygienických, technologických, prevádzkových a ekonomických súvislostiach a taktiež základné zručnosti potrebné pri riešení praktických úloh.
Absolvent chápe význam práce a ďalšieho vzdelávania pre svoj rozvoj a rozvoj celej spoločnosti. Uvedomuje si rastúce nároky na kvalifikovanú pracovnú činnosť. Pracuje disciplinovane, svedomite, zodpovedne, je schopný samostatne myslieť, pohotovo rozhodovať, cieľavedome konať. Vie aplikovať získané vedomosti a zručnosti v praktickej činnosti, iniciatívne a samostatne riešiť úlohy na pracovisku, pracovať v kolektíve a tiež samostatne podnikať, využívať vedecko-technické informácie a ďalej sa vzdelávať.
|
|
|