Aktuality
Podrobné informácie
Personálna matica
Plagát projektu
Galéria

 

 



Projekt 2 :Podpora vzdelávania príslušníkov MRK na elokovanom pracovisku SOŠ – Szakközépiskola v Pribeníku

Sprostredkovateľský orgán pod riadiacim orgánom pre
operačný program Vzdelávanie

Agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre štrukturálne fondy EÚ

 

Názov projektu:

Podpora vzdelávania príslušníkov MRK na elokovanom pracovisku SOŠ – Szakközépiskola v Pribeníku

Žiadateľ:

Stredná odborná škola – Szakközépiskola, J. Majlátha 2
076 51 Pribeník

Celkové výdavky projektu (EUR):

 121 781,25 EUR

Požadovaná výška NFP (EUR):

115 692,19 EUR

Trvanie projektu (mesiace)

18 mesiacov

Umiestnenie projektu (NUTS III)

Košický kraj

Aktivity projektu

 

 

Por. č.

Názov špecifického cieľa

1.

Zabezpečenie prístupu príslušníkov MRK k získaniu plnohodnotného vzdelania a zručností potrebných na trh práce

2.

Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pedagógov elokovaného pracoviska v oblasti integrácie príslušníkov MRK do spoločnosti

1.

Zabezpečenie prístupu príslušníkov MRK k získaniu plnohodnotného vzdelania a zručností potrebných na trh práce.

1.1

Aktivita 1.1 - Tvorba nových inovatívnych pedagogických materiálov a školského vzdelávacieho programu

1.2

Aktivita 1.2 - Implementácia inovatívnych foriem a metód vzdelávania do vyučovacieho procesu

2.

Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pedagógov elokovaného pracoviska v oblasti integrácie príslušníkov MRK do spoločnosti

2.1

Aktivita 2.1 -  Realizácia školení a kurzov pre pedagogických zamestnancov

Stručná charakteristika projektu

            SOŠ Pribeník má 50 ročnú históriu. V súčasnosti vzdeláva 278 študentov v odboroch poľnohospodárstva, potravinárstva a služieb. Škola má v Košickom kraji zriadené 1 elokované pracovisko - Ul. Staničná 375/ 4, 076 51 Pribeník, ktoré navštevuje 43 žiakov - 100% žiakov z MRK (do projektu zahrnutých 40). Títo žiaci študujú dvojročné učebné odbory: poľnohospodárska a potravinárska výroba. Výučbu zabezpečuje 8 pedagógov.
Väčšina týchto žiakov žije v prostredí, ktoré je charakteristické sociálnou nedostatočnosťou, znevýhodňujúcou túto populáciu v prístupe ku vzdelaniu a na pracovný trh. Elokované pracovisko disponuje nedostatočným materiálno technickým vybavením, chýbajú inovované odborné výukové programy a odborne vyškolení pedagógovia. Žiaci po ukončení štúdia nie sú pripravení do konkurenčného prostredia a chýbajú im zručnosti s novými technológiami v praxi.
Hlavným zámerom predkladaného projektu je zvýšenie ich vzdelanostnej úrovne prostredníctvom uľahčenia ich prístupu k získaniu plnohodnotného vzdelania a zručností potrebných na trh práce. V rámci projektu je nevyhnutné uskutočniť odborné vzdelávanie pedagógov, zabezpečiť zlepšenie komunikácie so žiakmi MRK, rozvíjať alternatívne formy a nástroje vyučovania.

Globálnym cieľom projektu je zvýšenie vzdelanostnej úrovne príslušníkov MRK v elokovanom pracovisku SOŠ Pribeník.
Čiastkovými cieľmi projektu sú:
- Zabezpečenie prístupu príslušníkov MRK k získaniu plnohodnotného vzdelania a zručností potrebných na trh práce.
- Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pedagógov elokovaného pracoviska v oblasti integrácie príslušníkov MRK do spoločnosti.

V rámci implementácie projektu budú realizované aktivity:
Aktivita 1.1 - Tvorba nových inovatívnych pedagogických materiálov a školského vzdelávacieho programu
Aktivita 1.2 – Implementácia inovatívnych foriem a metód vzdelávania do vyučovacieho procesu.
Aktivita 2.1 - Realizácia školení a kurzov pre pedagogických zamestnancov.

Realizáciou predkladaného projektu dôjde k:

  • zvýšeniu vzdelanostnej úrovne a integrácii príslušníkov MRK v elokovanom pracovisku SOŠ Pribeník
  • efektívnejšej komunikácii pedagógov s rómskymi žiakmi a ich rodičmi
  • zvýšeniu kvality poskytovaného odborného vzdelávania, k zvýšeniu efektívnosti a odbornosti vzdelávacieho procesu pre aktuálne potreby trhu práce v odboroch poľnohospodárska a potravinárska výroba
  • zlepšeniu dochádzky žiakov MRK do školy
  • zvýšeniu štandardu materiálno-technického vybavenia elokovaného pracoviska SOŠ prostredníctvom nových moderných didaktických pomôcok a IKT vybavenia
  • získaniu nových teoretických vedomostí a praktických zručnosti pedagógov a žiakov MRK elokovaného pracoviska v oblasti IKT, nových technológií a materiáloch používaných v súčasnej dobe v praxi
  • podpore celoživotného  vzdelávania Rómov s neukončeným vzdelaním z aspektu uplatnenia sa na trhu práce
  • plnohodnotnému zapojeniu príslušníkov MRK do sociálneho, kultúrneho a hospodárskeho života spoločnosti.

Absolventi učebného odboru poľnohospodárska výroba sa môžu uplatniť ako pomocní pracovníci na roľníckych družstvách alebo v poľnohospodárskych podnikoch v rastlinnej aj živočíšnej výrobe. Absolventi učebného odboru potravinárska výroba sa môžu uplatniť ako pomocní pracovníci na v potravinárskych podnikoch ak pomocní kuchári, pekári a cukrári.


 

Projekt 1: Premena a inovácia vzdelávania na Strednej odbornej škole – Szakközépiskola, J. Majlátha 2, 076 51 Pribeník 
Kód ITMS projektu: 26110130312
Vízia školy a jej ďalší rozvoj

  • Zabezpečiť kvalitný výchovno-vzdelávací proces - predovšetkým praktické vyučovanie zamerané na kvalitného absolventa s modernými teoretickými vedomosťami a praktickými zručnosťami
  • Skvalitniť odbornú prípravu pedagógov a majstrov odbornej výchovy v spolupráci so zamestnávateľmi
  • Rozvíjať a identifikovať nové zručnosti v spolupráci so zamestnávateľmi pre spoločnosť založenú na vedomostiach
  • V budúcom období zabezpečiť žiakom také podmienky, aby sa väčšia časť praktického vyučovania potravinárskych odborov a odborov v oblasti obchodu a služieb vyučovala vo vlastných podmienkach školy, kde pedagogickí zamestnanci budú žiakov kvalifikovane pripravovať na získanie takých zručností a návykov v danom odbore, ktoré im umožní flexibilnejšie sa  uplatniť na trhu práce.
  • Dosiahnuť zvýšenie gramotnosti v oblasti IKT pedagógov a žiakov školy (získavanie kompetencií na využívanie informačných a komunikačných technológií vo vyučovacom procese)
  • Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pre pedagógov a majstrov v oblasti inovatívnych foriem, metód vzdelávania a praktickej výučby
  • Vytvoriť a implementovať inovatívny školský vzdelávací program do vyučovacieho procesu pre aktuálne potreby praxe.
  • V rámci dlhodobých koncepčných zámerov školy je cieľom vytvoriť cvičnú firmu zameranú na agropotravinársky sektor v prepojení na obchod, služby a hotelierstvo. Tým sa zabezpečí nadväznosť jednotlivých odborov a medziodborových vzťahov.  Škola plánuje vybudovať vlastnú minipekáreň, kde by sa výrobky predávali žiakmi príslušného odboru a priamo v praxi by tak uplatňovali získané  zručnosti a vedomosti nielen z hľadiska marketingu ale aj ekonomickej oblasti pri súčasnom využití IKT prostriedkov.
  •  Zaručiť všeobecný a stály prístup ku vzdelávaniu sa, pre nadobúdanie a obnovenie zručností potrebných na trvalé zapojenie sa do života spoločnosti založenej na vedomostiach. Škola bude podporovať profesijné začlenenie mladých ľudí na trhu práce. Ďalej bude podporovať rovnaké príležitosti pre všetkých v prístupe na trh práce, predovšetkým s dôrazom na tých, ktorým hrozí vylúčenie zo spoločnosti. Zvyšovanie kvalifikovanosti a flexibility pre úspešné uplatnenie sa na trhu práce rozšírením prístupu k ďalšiemu vzdelávaniu realizáciou vzdelávacích aktivít
  • Modernizovať materiálno technickú základňu školy
  • Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pedagógov a majstrov v oblasti inovatívnych foriem, metód vzdelávania a praktickej výučby
  • Vytvoriť a implementovať inovatívny školský vzdelávací program do vyučovacieho procesu pre aktuálne potreby praxe.


Dňa 27.07.2010 riaditeľ školy podpísal zmluvu o poskytnutí NFP.
Poskytovateľ:
Ministerstvo školstva Slovenskej republiky v zastúpení Agentúry MŠ SR pre štrukturálne fondy EÚ

 

Názov projektu:
Premena a inovácia vzdelávania na Strednej odbornej škole – Szakközépiskola, J. Majlátha 2, 076 51 Pribeník  

Financovanie:
NFP z prostriedkov pre operačný program - Vzdelávanie, spolufinancovaný ESF. Celkové oprávnené výdavky na realizáciu aktivít Projektu predstavujú sumu 268,540.86 €. Výška poskytnutého NFP 255,113.82 (  Európskeho sociálneho fondu , Štátneho rozpočtu Slovenskej republiky ) zriaďovateľ (Košický  samosprávny kraj) 13427,04 €.
Prioritná os:
1 Reforma systému vzdelávania o odbornej prípravy
Opatrenie:
1.1 Premena tradičnej školy na modernú

Dĺžka trvania projektu:
 od októbra 2010 do septembra 2012

Strategický cieľ projektu:

 Inovovať obsah a metódy vzdelávania, skvalitniť výstupy vzdelávania pre potreby trhu práce prostredníctvom tvorby nového vzdelávacieho programu

 

Špecifické ciele projektu:

  • Podporovať ďalšie odborné vzdelávanie pedagógov a modernizovať  materiálno technickú základňu SOŠ Pribeník/  aktivita 1.1 /
  • Vytvoriť a implementovať inovatívny školský vzdelávací program do vyučovacieho procesu pre aktuálne potreby praxe / aktivita 2.1, aktivita 2.2 /

 

 Názov aktivity :1.1 Realizácia školení a kurzov pre pedagogických zamestnancov, inovácia didaktických   prostriedkov
Orientovať prípravu a ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov na získanie a rozvoj kompetencií potrebných  na premenu tradičnej školy na modernú a zabezpečiť inštitucionálnu kvalitu školy.
Popis aktivity
Funkcia:

  • Touto aktivitou sa zabezpečí realizácia vzdelávania pedagogických zamestnancov, za účelom budovania vedomostnej spoločnosti a tým aj zvyšovania kvalifikácie a odbornosti.

 Zdôvodnenie:1. Učiteľ potrebuje získavať nové informácie, metódy, nové trendy, ktoré sú aktuálne na trhu práce. 2.Následne môže odovzdávať svoje skúsenosti žiakom, učiteľ má presadzovať zásady celoživotného vzdelávania. 3.Plniť usmernenia vydané zákonom o pedagogických zamestnancoch č.317/2009 Z.z. – zvyšovať svoju odbornosť a kvalifikáciu.

  • Aktivitou sa dosiahne technické zabezpečenie a vybavenie Strednej odbornej školy Pribeník  modernými  didaktickými prostriedkami. Škola prispeje k rozvoju  zručností  a vedomostí absolventov pripravených pre potreby trhu práce. SOŠ bude pre žiakov vytvárať simulované prostredie na prípravu žiaka do praxe. SOŠ pripraví žiaka za účelom uplatnenenia  sa na trhu práce, lebo nadobudnuté zručnosti bude ovládať podľa aktuálnych potrieb trhu práce.

Termín realizácie aktivity :  10/2010 - 11/2011.
Vstupy:

  • školenia a kurzy vykonajú interní a externí lektori formou prednášok. Lektori budú oslovení školou podľa potrieb, zamerania a obsahu školení. Školenia a kurzy budú vykonávané na zariadeniach a učebných pomôckach obstaraných v rámci projektu (IKT vybavenie, prevádzkové stroje, prístroje a zariadenia, nástroje potrebné pre jednotlivé odborné školenia)
  • technické zabezpečenie a vybavenie SOŠ bude realizované Expertom prípravy didaktickej techniky pre cieľové skupiny

Metóda:

  • školenia sa budú realizovať prevažne na pôde školy, resp. vo vybratých vzdelávacích inštitúciách, vo firmách a inštitúciách (odborné komory, cechy) súvisiacich s obsahom školení. Získané vedomosti respondent preukáže na záver školenia ústnou a písomnou formou. Použité metódy: prednášková činnosť face to face, zadávanie úloh, prezentácia skúseností lektora, interaktívna forma vzdelávania.
  • Realizácia vybavenia COV bude realizovaná v chronologickej postupnosti realizácie jednotlivých školení a kurzov

Výstup:

  • Respondenti  na záver školenia získajú osvedčenie o absolvovaní školenia, alebo certifikát, alebo inú preukázateľnú formu o účasti respondenta na školení.
  • Technické zabezpečenie Strednej odbornej školy v podobe inovovaných didaktických prostriedkov (IKT vybavenie, prevádzkové stroje, prístroje a zariadenia, nástroje potrebné pre jednotlivé odborné školenia a následnú výuku)

V rámci aktivity sa budú realizovať  školenia a kurzy
Cieľová skupina: a) Školení a kurzov sa zúčastní 26 pedagogických zamestnancov SOŠ (Pedagógovia všeobecných a odborných predmetov  – 16, Majstri odbornej výchovy - 10)

  • Veková štruktúra: od 31 – 60 rokov
  • Vzdelanostná úroveň: VŠ druhého stupňa 16, Stredné odborné vzdelanie 10
  • Rozdelenie podľa pohlavia: 17 mužov, 9 žien
  • Geografické umiestnenie: okres Trebišov, Michalovce.

Všetci pedagogickí zamestnanci majú požadovanú odbornú a pedagogickú spôsobilosť a naďalej sa systematicky vzdelávajú vo svojom odbore. Celý pedagogický zbor je schopný tímovej práce a je prístupný inováciám.
Výdavky na realizáciu aktivity : 19 940,00 EUR

Názov aktivity: 2.1 Tvorba nových inovatívnych pedagogických materiálov a školských vzdelávacích programov
Názov špecifického cieľa: 2. Vytvoriť a implementovať inovatívny školský vzdelávací program do vyučovacieho procesu pre aktuálne potreby praxe
Cieľ aktivity: Vytvoriť a inovovať školské vzdelávacie programy a vytvoriť inovované edukačné materiály, ktoré tvoria základ pre každodennú výchovu a vzdelávaciu činnosť. Školský vzdelávací program budú pružne reagovať na aktuálne potreby trhu práce.
Termín realizácie aktivity: 11/2010 – 09/2012
Popis aktivity
Funkcia:
Vytvoriť školské vzdelávacie programy, ktoré budú inovované na odbornú prípravu žiakov poľnohospodárskych, potravinárskych odborov  a odborov ekonomika a organizácia, obchod a služby pre aktuálne potreby trhu práce s cieľom rozvíjať zamestnanosť s odborne pripravenými absolventmi školy. ŠkVP sú základným dokumentom školy, podľa ktorého sa uskutočňuje výchova  a vzdelávanie v škole.
Čas: Aktivita potrvá 23 mesiacov. Od 11/2010 do 09/2012.
Vstupy:
-  zaškolení pedagogickí zamestnanci s tvorivým prístupom k reforme školských vzdelávacích programov
Metóda:
Pedagogickí zamestnanci budú tvoriť školské vzdelávacie programy v troch fázach.
Prvá fáza bude vytvoriť súčasnú analýzu stavu vzdelávania. Vedúci PK zorganizujú počas tejto aktivity 3 zasadnutia. Prvé zasadnutie sa uskutoční v prvej fáze realizácie aktivity. Pedagógovia budú mať svoje získané vedomosti zo školení, z dostupných materiálov od partnerských firiem budúcich zamestnávateľov. Na školeniach získajú nové požiadavky, nové vedomosti, nové technológie práce firiem a budúcich  zamestnávateľov.
Tieto požiadavky a návrhy prerokujú v druhej fáze aktivity a to na svojom druhom zasadnutí PK, ktoré navrhnú a zakomponujú  postupne do  prezentácií, pracovných zošitov, do učebných pomôcok, do metodických postupov. Počas druhej fázy tejto aktivity  budú  priebežne pedagogickí zamestnanci  vytvárať prezentácie v power-pointe, tvoriť pracovné zošity pre žiakov, učebné pomôcky a metodické listy.
Na treťom zasadnutí PK zhodnotia doposiaľ získané výsledky vo vzdelávacom procese, zapracujú požiadavky a zmeny do pripravovaných školských vzdelávacích programov.
Výstup
Novovytvorené metodické postupy (26 ks), pracovné zošity (26 ks) a prezentácie v power-pointe (52 ks).
Previazanosť aktivity: previazanosť na aktivity 1.1, 2.2

  • Cieľová skupina: 26 pedagogických zamestnancov SOŠ (Pedagógovia všeobecných a odborných predmetov  – 17, Majstri odbornej výchovy - 11)
  • Veková štruktúra: od 31 – 60 rokov
  • Vzdelanostná úroveň: VŠ druhého stupňa 16, Stredné odborné vzdelanie 10
  • Rozdelenie podľa pohlavia: 17mužov, 9 žien
  • Geografické umiestnenie: okres Trebišov, Michalovce.

Všetci pedagogickí zamestnanci majú požadovanú odbornú a pedagogickú spôsobilosť a naďalej sa systematicky vzdelávajú vo svojom odbore. Celý pedagogický zbor je schopný tímovej práce a je prístupný inováciám.

  • Veľkosť cieľovej skupiny: 371 žiakov SOŠ
  • Počet chlapcov: 204
  • Počet dievčat: 167
  • Geografické umiestnenie – Okres Trebišov, Okres Michalovce     
  • Vzdelanie -   základné (do 4 a 3 ročných odborov), stredné vzdelanie odborné (do 2 ročných nadstavbových odborov), neukončené základné vzdelanie (do 2 ročných učebných odborov)
  • Etnická príslušnosť - 112 – SR, 259 - Maďarská
  • Socio - ekonomický Status - 86

Integrovaní žiaci - 12 s poruchou učenia.
Výstupy aktivity: Inovované školské vzdelávacie programy budú základným pilierom pre progresívny, moderný vzdelávací proces so zameraním uplatnenia absolventa na trhu práce. Inovované školské vzdelávacie programy budú pripravovať absolventa v úzkej spolupráci s potrebami budúcich zamestnávateľov. Pedagogickí zamestnanci vytvoria pracovné zošity pre žiakov, učebné pomôcky, prezentácie v power-pointe a metodické postupy. Vo všetkých zložkách už budú zakomponované postupy práce s využitím IKT zručností a práca s informačnými technológiami.
Výstupy sú úzko previazané na aktivitu 2.2
Výdavky na realizáciu aktivity: 11 860,14 EUR

Názov aktivity: 2.2 Implementácia inovatívnych foriem a metód vzdelávania do vyučovacieho procesu
Názov špecifického cieľa: 2. Vytvoriť a implementovať inovatívny školský vzdelávací program do vyučovacieho procesu pre aktuálne potreby praxe
Cieľ aktivity: Zvýšiť efektívnosť vzdelávacieho procesu začlenením informačných technológií a inovatívnych didaktických pomôcok podľa inovovaného školského vzdelávacieho procesu.
Termín realizácie aktivity: 11/2010 – 06/2012
Popis aktivity: Zvýšenie efektívnosti vzdelávacieho procesu je zakotvená v dobre prepracovanom školskom vzdelávacom programe školy, ktorý pružne reaguje na potreby praxe. Inovovaný školský vzdelávací program rozvíja IKT zručnosti a jeho moderná podoba prinesie nielen žiakom, ale aj učiteľom silne motivujúce vyučovacie hodiny. Vzájomná prepojenosť aktivít v projekte sa podpíše na zefektívnení vzdelávacieho procesu.
Cieľová skupina: Veľkosť cieľovej skupiny: 371 žiakov SOŠ.

  • Počet chlapcov: 204
  • Počet dievčat: 167
  • Geografické umiestnenie – Okres Trebišov, Okres Michalovce     
  • Vzdelanie -   základné (do 4 a 3 ročných odborov), stredné vzdelanie odborné (do 2 ročných nadstavbových odborov), neukončené základné vzdelanie (do 2 ročných učebných odborov)
  • Etnická príslušnosť - 112 – SR, 259 - Maďarská
  • Socio - ekonomický Status - 86
  • Integrovaní žiaci - 12 s poruchou učenia

Výstupy aktivity: Pracovný zošit s vytvorenými zadaniami úloh, CD/DVD nosič s vytvorenými nákresmi žiakov za daný školský rok (1ks/trieda/školský rok)
Konkrétnymi výstupmi budú spočiatku prezentácie, ktoré budú spracovávané priebežne pre jednotlivé tematické celky vyučujúcim daného predmetu v potrebnom rozsahu. Postupne budú vypracovávané aj didaktické testy, ktorými bude môcť vyučujúci overiť efektívnosť vyučovacej metódy.
Edukačný proces riadený informačno –komunikačnými technológiami
Počet zaškolených učiteľov pracujúcich s IKT technológiami: 26
Výdavky na realizáciu aktivity: 148 313,20 EUR